Plugga inför prov

Alla är olika och lär sig på det sättet som passar sig bäst. Vissa pluggar i sista sekunden och andra pluggar några dagar innan. Mitt tips är att plugga minst en gång, tre dagar efter senaste lektionen och minst en gång dagen innan provet. Att plugga tre dagar efter lektionen låter man informationen sätta sig fast på minnet samtidigt som man slipper känna press inför provet när man pluggar med allt annat.
Dagen innan provet är viktigaste dagen! Att plugga dagen innan provet måste du komma ihåg att få minst åtta timmars sömn eftersom att informationen sätter sig som bäst då. Informationen blir fräsch i minnet och om du har riktigt tur kan du drömma om informationen som du har pluggat in.
Jag gör på detta sätt eftersom att jag känner att det passar mig bäst. Det är viktigt att du hittar ditt sätt, men har du inget att utgå ifrån: pröva dett sätt i så fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Följ min blogg med bloglovin
RSS 2.0