Jobba samtidigt som att plugga...

Många studenter vill jobba samtidigt som dem pluggar. Då ska man fråga sig själv "Orkar jag verkligen med det, även om jag har lite tid som jag kan pressa in det på?". Själv tycker jag att det kan bero på lyxproblem. Man vill kunna köpa den där fina jackan som man såg på H&M men man har inte råd, så man fyller upp sin lediga tid för att kunna fixa pengarna för att ha råd med jackan. Tänk såhär istället: koncetrera dig på plugget först och främst, sen måste du ha ledig tid där hjärnan får vila, precis som syftet när man tar rast i skolan, håll sedan kontkten med dina kompisar och familjen så att du hinner spendera tid på dem och sen tar du beslutat att jobba.
Lyxa inte till din vardag för tidigt, gör det på sommrarna istället. När du har pluggat och fått bra betyg kan du nog börja lyxa till din vardag och jobba som doktor, framgångsrik mäklare, känd artist eller var du nu vill bli.
Vill du ha en lite extra pengar: fråga föräldrarna istället om du kan jobba för dem genom att städa huset någon gån ibland för en slant.

Kommentarer
Postat av: U18

Förhelvete Oskar. Hur kan du ta upp en massa minnen från www? Din blogg. Skämtar du eller. Tänker du försöka att bli rik på det eller?

Drick inte cola det är inte bra för dig. Vad är tanken med allt det här? SMS det är ett bra sätt att kommunicera på. Nähä, Sherlock holmes here, or what?! Gör det riktigt eller skit i det. Bill kan kommunicera snabbare än en brev duva. U18 staff

2011-10-02 @ 14:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Följ min blogg med bloglovin
RSS 2.0