Så blir du riktigt mätt på tunna pannkakor

Pannkakor är en riktig klassiker, och det fanns alltid plats för lite i magen oavsett hur mätt man än känner sig. Ibland brukar man ta en måltid med bara pannkakor, och så märker man att man tar ca 10st utan att ens ha tänkt på det innan. För det flesta gånger så blir man inte så mätt av tunna pannkakor, och detta beror på vad man har för pålägg. Dem flesta brukar bara ha sylt, socker eller choklad på, vilket inte ger mättnadskänslan. Ett tips från mig är att ha ost och skicka på! Jag åt det i morse och mina kompisar tyckte att jag var galen som åt ost och skinka på pannkakor. När dem väl prövade så föll dem för det och började äta ost och skinka på pannkakor istället för jordgubbssylt. När du väl har ost och skinka på så ska du se till att osten är smält innan du äter det. 30 sekunder i mikron brukar räcka vilket ger en mjuk och lite kladdig konsistens. Har du detta pålägg istället för sylt så kan jag lova dig att du halverar på antal pannkakor som du äter i vanliga fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Följ min blogg med bloglovin
RSS 2.0