En bra kompis ska man aldrig släppa taget om

Vad är en bra kompis? Är det någon som köper saker åt en? Är det någon som gör tjänster hela tiden? Eller är de någon som ger pengar åt en? Alla har sina egna värderingar hur en bra kompis ska vara. Vissa kan även ha svårt att inse vem som verkligen är en bra kompis eller inte. Jag själv tycker att en bra kompis ställer upp för en i svåra situationer, förstår hur man är som person, även kan acceptera ens dåliga sidor och en som delar med sig. En sådan person förstår även andra och kan därför dela med sig lite av sin positiva atmosfär när man träffas.
Just nu talar jag för mina egna åsikter och jag ska inte säga hur allas kompisar ska vara, men man kanske kan tänka igenom dessa saker när man blir lite osams.

Jag har tyvärr gjort en utav mina kompisar besviken. Jag ska inte gå in i detalj men jag har skrivit några rader åt honom:

”En kompis som du vet hur andra tänker,
en kompis som du vet vad andra känner.
Du vet när en kompis behöver hjälp som mest,
det är just då som du är som bäst.
Du ger bra vinklar på saker och ting,
som då blir lättare för en att fatta beslut.

Jag trodde verkligen att du visste om det,
men jag förstår att dina tankar var på andra saker.

Jag förstår att du är besviken på mig,
men jag kan bara säga förlåt för det är jag verkligen skyldig dig.

Tu est un bon ami”

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

så klokt skrivet, Oskar! Jag lär mig så mycket av dig! skulle inte du kunna lära mig lite om om rökning? Jag vet inte riktigt hur man gör! Hur ska man hålla cigaretten på ett coolt sätt osv?

2011-07-15 @ 12:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Följ min blogg med bloglovin
RSS 2.0